Bucharest Guitar

Quartet

Bucharest Guitar Quartet înseamnă Mădălina Petre, Mădălin Antonesei, Alexandru Mihalcea și Bogdan Cioceanu, patru muzicieni care s-au întâlnit la școala doctorală a Universităţii Naţionale de Muzică București și au decis să creeze un spaţiu sonor comun. Rezultatul iniţiativei lor este acest cvartet versatil, care-și schimbă înfăţișarea în funcţie de repertoriu și se potrivește deopotrivă muzicii clasice, contemporane, jazzului, sambei sau bossa novei. BGQ poate cânta pe scene de filarmonici, în cluburi sau în grădini de vară și este dorinţa muzicienilor să păstreze această capacitate de adaptabilitate a ansamblului, să fie la fel de buni în orice mediu, așa cum pot cânta riguros repertoriul academic și autentic în caracter sud-american. În plus, pe lângă aceste direcţii repertoriale cu orientare spre istoria muzicii, Alexandru Mihalcea compune special pentru cvartet, iar compoziţiile sale sunt inspirate de abilităţile și identitatea BGQ.

Din filosofia cvartetului mai face parte și ideea de hub artistic care permite apariţia unor alte formule de duo sau trio între membri, într-un adevărat spirit al muzicii de cameră însemnând colegialitate și colaborare. Cei patru consideră benefice astfel de întâmplări, pentru că ele consolidează relaţiile între ei și contribuie, în cele din urmă, la experienţa de ansamblu a BGQ.

Patru instrumente identice care pot să sune simultan extrem de diferit, în funcţie de tehnica aleasă sau de scopul în care este folosită chitara, generând un caracter orchestral spectaculos; lejeritatea celor patru muzicieni de a trece de la repertoriul clasic exclusiv instrumental la bossa nova – Mădălina devine solistă vocală, Bogdan cântă la bass electric, pe Mădălin îl găsim la percuţii braziliene, iar Alexandru face improvizaţiile la chitară – iată doar câteva dintre elementele care fac din BGQ unul dintre ansamblurile a căror evoluţie merită întreaga atenţie a publicului.

descarcă prezentarea:
românăenglishfrançaisdeutsch
Bucharest Guitar Quartet este versatil, schimbându-și înfăţișarea în funcţie de repertoriu pentru a se potrivi deopotrivă muzicii clasice, contemporane, jazzului, sambei sau bossa novei.
Din filosofia cvartetului mai face parte și ideea de hub artistic care permite apariţia unor alte formule de duo sau trio între membri, într-un adevărat spirit al muzicii de cameră însemnând colegialitate și colaborare.